.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عاشورا شناسی و عاشورا زیستی
علیرضا قلی زاده
عاشورا شناسی و عاشورا زیستی

بدون شک جامعیت پیام های متنوع موجود در عاشورای حسینی را در هیچ رویداد دیگری نمی توان دید.
پیام هایی که رعایت هر کدام از آنان سعادت هر دو سرا را برای جویندگان آن به ارمغان می آورد از اینرو توجه ویژه ائمه هدی علیها سلام و بزرگان دین و سفارشات موکد آن بزرگواران در زنده نگاه داشتن این واقعه از اهمیت والای این رویداد و شناختن آن به نسلهای بعدی حکایت دارد.
به قطع و یقین حق واقعه عاشورا بسیار فراتر از آن است که بخواهیم فقط به دستاوردهای وجود اکتفا نموده و از بروز شدن و شناساندن آن به نسل های بعدی غفلت ورزیم.
در عصر کنونی که دشمنان اسلام و بالاخص تشییع از هیچ کوششی برای کم جلوه دادن مسائل معنوی و اعتقادات ما فروگذار نمی کنند مطمئنا عاشورا شناسی ضمن آنکه می تواند این نقشه های دشمنان قسم خورده و یزیدیان زمان را ابتر نماید،سبب دمیده شدن فرهنگ حسینی و پیامد آن عاشورا زیستی در جامعه خواهد شد.
پیام هایی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر،پگرامی داشت و برپای داشتن نماز،صبر و تحمل،مقاومت و ایثار،جانبازی،نداشتن ترس از قدرت ظاهری، دلاوری ، خانواده دوستی ، استغنا ، محبت به یتیم ، فداکاری ، تبلیغ دین ، نمایش اخلاق اسلامی،اهمیت به جوان و ... تنها گوشه ای از درس های مختلفی است که می توان از این واقعه گرفت.
لذا با توجه به استقبال قاطبه مردم و بالاخص جوانان و حضور پر شور آنان در تکایا ، مساجد ، هیاتهای مذهبی در مراسم های ماه محرم و صفر ضرورت عاشورا شناسی را از سوی متولیان امر دو چندان می نماید که امید می رود با مغتنم شمردن فرصت های موجود روز به روز شاهد نشر و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ عاشورا و عاشورا زیستی در جامه اسلامی مان باشیم.
علیرضا قلی زاده


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.